De 3 huse
Vedtægter for Støtteforening for de socialpsykiatriske væresteder
Værested Syd og Værested Nord
Herefter kaldet ”De 3 huse”
§ 1: Navn og Hjemsted
Foreningens navn er: Støtteforening til De 3 huse
Foreningen har hjemsted i Kalundborg kommune og stiftet
den 20. januar 2011
§ 2: Formål
Foreningens formål er, gennem fællesskab, samvær og
aktiviteter, at fremme medlemmernes kendskab og interesse, samt
på enhver måde at arbejde på, at søge og fremskaffemidler, som kan være
til glæde og gavn for husenes brugere og husene. Herefter kaldet Værested Syd og Væredsted Nord.
§ 3: Medlemmer
Stk. 1. Som medlem kan optages enhver, der anmoder
om medlemskab og som kan tilslutte sig foreningens formål, samt
ikke har uafviklet gæld til foreningen.
Stk. 2. Indmeldelse skal ske skriftligt på indmeldingsblanket,
som afleveres i foreningens postkasse – opsat i Værested Syd og Værested Nord.
Stk. 3. Ethvert medlem modtager ved indmeldelsen en
kopi af foreningens gældende vedtægter.
Stk. 4. Udmeldelse skal ske skriftligt til kassereren med mindst en måneds varsel.
Stk. 5. Medlemmer af foreningen kan inviteres til aktiviteter i
De 3 huse.
§ 4: Ordinær generalforsamling
Stk. 1. Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.
Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt inden udgangen af marts måned. Generalforsamlingen er offentlig.
Stk. 2. Generalforsamlingen indkaldes med mindst 4
ugers varsel ved opslag i husene.
Stk. 3. Alle betalende medlemmer har stemme- og taleret.
Der kan kun stemmes ved personligt fremmøde. Beslutninger træffes ved simpelt stemmeflertal.
Dog kræves der ved vedtægts ændringer et flertal på mindst 2/3 af de afgivne stemmer.
Vedr. foreningens opløsning henvises til § 9.
Stk. 4. Forslag, som ønskes behandlet, skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest 2 uger før generalforsamlingens afholdelse.
Stk. 5. Evt. indkomne forslag offentliggøres ved opslag i foreningen sammen med dagsorden og det reviderede regnskab, senest en uge før.
Stk. 6. En lovlig indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig, uanset de fremmødtes antal.
Stk. 7. Dirigenten, der ikke må være medlem af best
yrelsen, vælges af forsamlingen. Dirigenten afgør alle spørgsmål angående be-
handlings- og afstemningsmåder.
Stk. 8. Generalforsamlingen fastsætter årligt kontingentet, som
skal være betalt senest 14 dage inden generalforsamlingen.
§ 5: Dagsorden
Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:
Valg af dirigent og referent
Forelæggelse af bestyrelsens beretning til godkendelse
Forelæggelse af reviderede regnskab for det forløbne år til godkendelse
Forelæggelse af bestyrelsens forslag til kontingent og budget for det kommende år til godkendelse
Behandling af indkomne forslag
Valg af formand i lige år
Valg af kasserer i ulige år
Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (1 i lige år og 1 i ulige år)
Formanden og 1 bestyrelsesmedlem er på valg i lige år, mens kasserer og 1 bestyrelsesmedlem er på valg i ulige år
Valg af 1 brugerrepræsentant fra hvert hus
Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen for et år
Valg af revisor og revisorsuppleant jf. § 8
Eventuelt
§ 6: Ekstraordinær Generalforsamling
Stk. 1. Ekstraordinær Generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, når mindst en femtedel af foreningens stemmeberettigede medlemmer skriftlig over for bestyrelsen fremsætter ønsker herom, med angivelse af det emne, som ønskes behandlet.
Stk. 2. Generalforsamlingen skal afholdes senest 4 uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår indkaldelse, mødets ledelse, afstemning m.m. gælder de samme bestemmelser som for den
ordinære Generalforsamling.
§ 7: Bestyrelsen
Stk. 1. Alle medlemmer er valgbare til bestyrelsen.
Stk. 2. Bestyrelsen er foreningens daglige ledelse
og repræsenterer foreningen i alle forhold. Bestyrelsen kan nedsættenødvendige udvalg. Bestyrelsen konstituerer sig selv.
Stk. 3. Bestyrelsen består af en formand, en kasserer og yderligere 5 medlemmer.
Stk. 4. Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden og der skal føres referat over bestyrelsens forhandlinger. Bestyrelsen skal tilse,
2 at referater og øvrige dokumenter, der vedrører foreningen, arkiveres på forsvarlig vis.
Stk. 5. Foreningen tegnes af formanden og i økonomiske anliggende af kassereren. Alle økonomiske dispositioner skal godkendes af formanden og kassereren i foreningen.
Stk. 6. Alle aktiviteter, støtteforeningen arrangerer, skal ske i samarbejde med De 3 huses leder.
Ved aktiviteter stiller bestyrelsen, i videst muligt omfang, en person til rådighed som hjælper for De 3 huse.
§ 8: Regnskab og revision
Stk. 1. Foreningens regnskabsår er kalenderåret.
Stk. 2. Driftsregnskab og status, der forelægges Generalforsamlingen til godkendelse, skal være forsynet med revisors påtegning og underskrift.
§ 9: Foreningens opløsning
Stk. 1. Bestemmelse om foreningens opløsning kan kun tages på en i dette øjemed særlig indkaldt ekstraordinær Generalforsamling.
Stk. 2. For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst 2/3 af foreningens stemmeberettigede medlemmer er til stede. For at forslaget kan vedtages krævet, at mindst ¾ af de fremmødte stemme-
berettigede stemmer for forslaget.
Stk. 3. Opnås et sådan flertal på en Generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny Generalforsamling, hvor be-slutning kan træffes med overnævnte stemmeflertal, uanset hvilket
antal stemmeberettigede medlemmer der er til stede.
Stk. 4. Ved opløsning tilfalder eventuel formue De 3 huse.
Således vedtaget på foreningens Generalforsamling, den 20. januar2011